Про інститут|Соціально-гуманітарна діяльність

СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Соціально-гуманітарна робота є невід’ємною складовою становлення особистості фахівця. Вона спрямована на різнобічний гармонійний розвиток творчої особистості здобувача вищої освіти, усвідомлення ним соціальної значущості обраної професії, її необхідності для суспільства й життєвої самореалізації.

 Соціально-гуманітарний процес в інституті ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної самосвідомості. Соціально-гуманітарна робота є складовою освітнього процесу. Ключовими напрямами соціально-гуманітарної роботи серед здобувачів вищої освіти мають стати демократизація й гуманізація у становленні національної самосвідомості, виховання взаємоповаги між націями й народами, залучення до загальнолюдських цінностей.  

Соціально-гуманітарну роботу серед здобувачів вищої освіти у тій чи іншій формі повинні проводити всі викладачі. Це їхній професійний і громадський обов’язок. Одночасно необхідно, щоб і здобувачі усвідомили, що їхнім обов’язком є систематичне оволодіння професійними знаннями, практичними вміннями, підвищення свого культурного рівня, дотримання статуту університету і правил внутрішнього розпорядку, законодавства, моральних і етичних норм життя.

 Під час планування й проведення соціально-гуманітарної діяльності враховуються інтереси та нахили здобувачів вищої освіти, кваліфікацію та спеціальність, яку вони здобувають в інституті, період навчання, традиції і спадкоємність, нові соціальні умови. Соціально-гуманітарна робота в інституті є цілеспрямованим процесом, який відбувається з урахуванням особливостей та специфіки університету, зокрема професіоналізму професорськовикладацького складу, який значною мірою є носієм духовно-моральних, етичних, ділових якостей; рівня його взаємодії зі здобувачами вищої освіти і впливу на їхню свідомість з метою формування у них виваженої життєвої позиції, уміння сприймати, використовувати, поширювати і здобувати необхідний досвід; здатності бути носіями провідних ідей, організаторами суспільно-політичного життя в Україні. 

Головною метою соціально-гуманітарної роботи інституту є формування гармонійно розвиненої людини, високоосвіченої, соціально активної й національно свідомої, наділеної глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними й патріотичними почуттями, особистості, яка є носієм кращих надбань національної та світової культури, здатна до саморозвитку й самовдосконалення.

Завданнями соціально-гуманітарної роботи інституту є:

 формування національної свідомості, гідності громадянина, виховання поваги й любові до рідної землі й українських традицій;
 підготовка національно свідомої інтелігенції, збереження інтелектуального генофонду нації, примноження культурного потенціалу, який забезпечить високу ефективність діяльності майбутніх фахівців;
 формування громадянської, соціальної активності та відповідальності, залучення молоді до участі в процесі державотворення, розвитку суспільних відносин;
 вироблення чіткої громадянської позиції, прищеплення молодим людям віриу верховенство закону, який є єдиною гарантією свободи;
 культивування кращих рис української ментальності: працелюбності, прагнення до свободи, гармонії з природою, поваги до жінки, любові до рідної землі, підняття престижу української мови в академічному середовищі й розвиток україномовного освітнього простору – збагачення естетичного досвіду, участь у відродженні та створенні національнокультурних традицій міста, регіону, розширення творчих зв’язків з установами культури, розвиток художніх здібностей;
 виховання майбутніх фахівців авторитетними, високоосвіченими, носіями високої загальної політичної, правової, інтелектуальної, соціально-психологічної, естетичної, фізичної та валеологічної культури;
 створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей,суспільних і власних інтересів;
 створення умов для вільного розвитку особистості, її мислення й загальноїкультури, залучення до різних видів творчої діяльності (науково-дослідної, культурнопросвітницької, суспільно-гуманістичної, фізкультурно-оздоровчої, спортивної, правоохоронної);
 усвідомлення взаємозв’язку індивідуальної свободи з правами людини та їїгромадянським обов’язком;
 створення необхідних умов для ефективного розвитку студентськогосамоврядування, виявлення його потенційних лідерів та організаторів;
 забезпечення високого рівня професійності та вихованості молодої людини,сприяння розвитку індивідуальних здібностей, таланту та самореалізації;
 плекання поваги до своєї альма-матер, дотримання і розвиток демократичних та студентських традицій закладу вищої освіти.

    
    

План соціально-гуманітарної роботи на 2024-2025 н.р.